1970

Galant GTO

Mitsubishi esitteli Galant Coupe GTX-1:n Tokion autonäyttelyssä syksyllä 1969, jossa se oli menestys. Sillä oli pitkä keula, lyhyt matkustamo ja tyylikäs muotoilu - kaikki kehitettiin tekemään suuri vaikutus huipputeknisten urheiluautojen markkinoilla.

Malli lanseerattiin marraskuussa 1970, ja sen nimi oli Galant GTO*. Pitkä ja matala konepelti sekä pyrstömäinen perä vähensivät ilmanvastusta. GTO-MR versiossa oli Mitsubishin ensimmäinen DOHC (Double OverHead Cam) -moottori, joka kehitti 125 hevosvoimaa. 7 mittaria kojelaudassa saivat kuljettajan tuntemaan olevansa lentokoneen pilotti ja se oli yksi arvostetuimmista autoista koskaan Japanin markkinoilla.

* GTO tarkoittaa Grande Tourismo Omologato (usein lyhennetty GT), joka tarkoittaa "approved grand tourer". Se tarkoittaa suorituskykyistä autoa, joka pystyy ajamaan suurilla nopeuksilla pitkän matkan.